Opis zadania
Celem zdobycia środków finansowych stworzenie przyjaznej pracowni środowiskowej w ZS im. gen. W. Andersa na potrzeby uczniów i młodzieży niedowidzącej oraz z innymi niepełnosprawnościami, która służyłaby tej młodzieży z Częstochowy oraz okolic, na spotkania twórczej pracy pozalekcyjnej. Zajęcia będą się odbywały po południu, na których dzieci i młodzież, także dorośli będą mogli zdobyć wiele umiejętności potrzebnych w trakcie nauki i przyszłej pracy, takich jak:
obsługa programów udźwiękawiających i powiększających typu screenReader i screenMagnifier,
praca w systemie Windows i dostosowywanie go do swoich potrzeb,
korzystanie z programów MSWord i MSExcel,
redagowanie i drukowanie tekstów brajlowskich,
skanowanie i rozpoznawanie tekstów drukowanych "zwykłym" drukiem za pomocą programu fineReader,
korzystanie z poczty elektronicznej,
wykorzystanie Internetu do wyszukiwania informacji i zdalnego czytania publikacji,
wyszukiwanie audycji różnojęzycznych w radiu internetowym,
korzystanie z komunikatorów Skype i innych programów typu VOIP
uczniowie, którzy osiągną większe umiejętności w pracy z komputerem, mogą się nauczyć:
używania i tworzenia zaawansowanych konfiguracji programów typu screenReader i screenMagnifier,
podstaw projektowania i obsługi baz danych za pomocą programu MSAccess.
elementów edytora tekstów matematycznych TeX,
tworzenia własnych stron WWW i zdalnie dostępnych zasobów internetowych,
opracowywania własnych prezentacji multimedialnych,
obsługi programów do obróbki dźwięku,
współpracy telefonów komórkowych z komputerem,
tworzenia książek mówionych w systemie Daisy wprost z pliku tekstowego
Staramy się również rozwijać umiejętności informatyczne dzieci i młodzieży zgodnie z ich zainteresowaniami. Mogą się oni nauczyć podstaw programowania w językach takich jak Java czy Delphi lub Python
Uczestnictwo dzieci i młodzieży w ciekawych projektach
Pełnosprawni uczniowie technikum nr 4 i niepełnosprawna młodzież może uczestniczyć w ciekawych projektach, służących niewidomym i słabowidzącym z takich tematów, jak na przykład:
komputerowe wspomaganie orientacji przestrzennej niewidomych,
rozpoznawanie kolorów za pomocą mówiących telefonów komórkowych,
rozpoznawanie napisów przy użyciu aparatu fotograficznego wbudowanego w mówiący telefon komórkowy,
oprogramowywanie monitorów dotykowych dla potrzeb osób słabowidzących.
Ponadto pracownia ta jako - środwiskowa- służyłaby takim osobom do kreatywnej pracy artystycznej poprzez organizowane warsztatów graficzno-cyfrowo-malarsko-muzycznych